یکی از پردغدغه ترین کار ها برای خانم ها، انتخاب لباس برای عروسی و مهمانی ها است، آنها زمان زیادی را صرف انتخاب لباس مجلسی، مدل مو و زیبایی خود میکنند. لباس مجلسی  ویژگی های مهمی دارد که خانم ها باید آن را بدانند زیرا این موارد لباس مجلسی را از سایر لباس ها متمایز می کند.

در این مقاله سعی داریم نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی زنانه را بر اساس فرم بدن عنوان کنیم تا با در نظر داشتن این نکات بتوانید زیباترین و شیک ترین لباس مجلسی را انتخاب و خریداری نمایید.

برای این کار:

ابتدا در مقابل آینه‌ای تخت بایستید. دقت نمایید که کدام قسمت از اندام شما بزرگتر یا پرتر از سایر قسمت‌های بدنتان است.(شکم، ران یا سینه)

سپس به قسمت دوم بدن (میانی) بدنتان که شکم و پهلوهایتان می‌شود دقت نمایید. به این دقت کنید که انحنای بین بالاتنه و پایین‌ تنه‌تان چقدر است.

در مرحله بعد برای دقت بیشتر، با متر باریک‌ترین و پهن‌ترین قسمت بین سینه، شکم و باسن خود را پیدا کنید.

برای انتخاب لباس مجلسی، توصیه می‌شود برای سینه و باسن بزرگترین اندازه، و برای میان تنه‌تان باریک‌ترین قسمت را انتخاب کنید.

نحوه اندازه گیری جهت تشخیص فرم بدن برای انتخاب لباس مجلسی

سپس:

  1. اگر بزرگی اندامتان در قسمت سینه، ران و باسن تقسیم شده باشد و اندامتان به  حالت 8 انگلیسی باشد، اندام شما جزء جذابترین اندام‌ها یعنی ساعت شنی است.
  2. اگر بزرگی اندامتان در سینه‌ها و شانه‌هایتان جمع شده باشد و در عوض ران و باسن باریکی دارید، شما اندامی توت فرنگی یا مثلثی وارونه دارید.
  3. اگر سنگینی و وزنتان در قسمت میانی جمع شده باشد، شما اندام سیبی هستید.
  4. اما اگر وزن و سنگینی بدنتان در پایین‌ تنه‌تان یعنی باسن و ران جمع شده باشد، شما اندام گلابی هستید.
  5. و در آخر اگر سنگینی و وزن بدنتان در قسمت میانی و پهلوهایتان جمع شده است و باسن و سینه نسبتا لاغرتری دارید، شما دارای اندامی مستطیلی یا خط‌کشی هستید.

همچنین با توجه به نمودار زیر نیز می توانید نوع فرم بدن خود را بدانید:

انواع فرم های بدن را در عکس زیر میتوانید ببینید:

انتخاب ترند لباس مجلسی با توجه به فرم اندام

ما سعی بر این داریم تا شما را با توجه به شناختی که از فرم اندامتان پیدا کرده‌اید، با مناسب‌ترین ترند لباس مجلسی مناسب با فرم بدنتان آشنا سازیم:

اندامی با فرم ساعت شنی:

شما باید لباسی را انتخاب کنید که تناسبی بین بالاتنه و پایین‌تنه‌تان ایجاد کند. برای مثال اگر بالاتنه‌تان را جذب انتخاب می‌کنید، پایین‌تنه یا اصطلاحاً دامن لباستان را هم جذب برگزینید.

به طور کلی:

مشخصات اندام ساعت شنی : پهنای شانه ها و باسن تقریبا باهم مساوی بوده و دارای کمری کوچک و باریک هستند.
نقاط قوت این نوع اندام : انحناهای بدن
در این نوع اندام منحنی ها و قوسهای بدنتان بسیار زیبا و مهم است .
اهداف: منحنی های بدنتان را نشان دهید.

بر طبق آمارها شکل ایکس (یا همان اندام به شکل ساعت شنی یا کمر باریک ) دلخواه ترین اندام در میان خانم هاست. لازم به ذکر است این اندام به اسم اندام پاپیونی هم شناخته میشود.

شما هیچ محدودیتی در پوشیدن لباس ندارید و با خیال راحت می توانید انواع لباس را امتحان کنید. ولی باید به دنبال لباس هایی باشند که این ویژگی ها را به خوبی نشان دهد.

با این وجود، انحنای زیاد در قسمت سینه و باسن نیز با مسائل خاص خود همراه است.

- اگر لباس ها یا تاپ هایی که عرض زیادی دارند را جهت استتار بزرگی سینه ها بپوشید، شما احتمالاً چاقتر از آنچه هستید به نظر خواهید رسید.

- اگر لباس ها خیلی تنگ باشند شما می توانید نمایانگر مدل یک دختر زیبای دهه ی ۱۹۵۰ باشید و توجه ناخواسته زیادی را جلب کنید. اما موضوع در رابطه با تعادل است.

- هر لباس بلندی که کمربند داشته باشد و کمر شما را متناسب تر نشان دهد، ایده آل است. در نتیجه لباسی را انتخاب کنید که خط کمر داشته باشد.

- پارچه های براق، نرم، لطیف و ملایم که می توانند به شکل لباس، بلوزو یا دامن باشند مناسب تر به نظر می رسند.

- استفاده از گردن بندهای کوتاه یا متوسط بسیار عالی است.

- از گردنبندهایی با اشکال گسترده، مستقیم و سخت استفاده نکنید. 

- همچنین استفاده از یقه گرد مناسب این گروه نمی باشد.

آیا اندام شما جزو اندام های ساعت شنی حساب میشود؟

پس بهتر است بدانید که اندام افراد مشهور زیر نیز جزو همین دسته میباشد:

بیانسه ، سلما هایک ، اسکارلت جوهانسون ، هلی بری و سنا مینول .

فراموش نکنید که بهترین و بدترین نوع فرم بدن وجود ندارد. شاید در مکانی که زندگی می کنید، نوع خاصی از فرم بدن در این دوره زمانی مد روز باشد، اما این بدان معنا نیست که نوع فرم بدن شما “بد” است.

بدن ایده آل در طول تاریخ همیشه تغییر کرده است. در امریکا در طول دوره ویکتوریا، «ساعت شنی» بهترین فرم بدن به حساب می آمد. در سال ۱۹۲۰، بدن زن ایده آل نوع “مستطیل” بود.

هر فرمی از بدن مزایا و معایب خود را دارد. هر فرم بدن طرفدارها یا مخالفان خود را دارد. دانستن فرم بدن کمک می کند به دنبال این باشید که بهترین لباس را برای خود برگزینید.

در مقاله های بعدی میتوانید با انواع دیگر فرم بدن آشنا شوید و لباس مجلسی مناسب با فرم بدن خود را بیابید.